Milli Eğitim Bakanlığı, 2026-2030 yıllarını kapsayan “İklim Değişikliği Eylem Planı” doğrultusunda, iklim değişikliğinin çevresel ve biyolojik etkilerinden doğan sağlık risklerine karşı eğitim paydaşlarının iyilik hallerinin korunmasını önemsiyor. Bu kapsamda öğrenci, öğretmen ve diğer paydaşların fiziksel, ruhsal ve sosyal sağlıklarını korumayı hedefliyor. Eğitim ortamlarının iklim değişikliğine karşı dayanıklı ve sağlık dostu hale getirilmesi amaçlanıyor.
Bakanlık, küresel kuraklık risklerine karşı okul ve kurumlardaki sağlıklı yaşam koşullarını geliştirmeyi amaçlayarak çeşitli faaliyetler düzenleyecek. Bu doğrultuda, “Okulumda Sağlıklı Besleniyorum Programı” kapsamında güvenilir gıdaya erişimi ve sağlıklı beslenme alışkanlıklarını yaygınlaştırmayı planlıyor. Aynı zamanda, okul kantin ve yemekhanelerde ortam sıcaklıklarının olası gıda güvenliği risklerine karşı “Soğuk Zincir Dijital Takip Sistemi” kuracak.
Bakanlık, öğrencilere sağlıklı beslenme alışkanlıklarını benimsetmek amacıyla karbon ayak izi düşük, bölgesel ve mevsimsel ürünlerin önceliklendirildiği “Sürdürülebilir Menü Yönetim Sistemi” oluşturacak. Ayrıca, okullarda temiz içme suyuna erişimi kolaylaştırmak için yüksek filtrasyonlu su pınarlarının yaygınlaştırılmasını sağlayacak.
Okullardaki iç ortam hava kalitesini artırmak amacıyla doğal havalandırma esas alınarak temiz hava erişimi sağlanacak. Ayrıca, iç ortam hava kalitesi ölçüm ve uyarı sistemleri kurularak sağlıklı bir öğrenme ortamı oluşturulacak.
Bakanlık, öğretmenlere, öğrencilere, personel ve velilere yönelik iklim değişikliğine dayanıklı okul ve erken uyarı eğitimleri düzenleyerek farkındalığı artırmayı hedefliyor. Ayrıca, yerel özelliklere uygun beslenme, iklime duyarlı hastalıklara yönelik eğitimlerle sağlıklı beslenme alışkanlıklarını ve gıda güvenliğini sağlamayı planlıyor. Okul kantinlerine tuzsuz diyet menüsü ekleyerek, özellikle böbrek yetmezliği, alerjik astım gibi hastalıkları olan çocukları önceliklendirecek.
Diğer yandan, Bakanlık “yeşil okul” uygulamalarıyla çevresel sürdürülebilirliği destekleyerek okullarda sıfır atık yönetimi, su verimliliği, biyoçeşitliliğin korunması ve çevre farkındalığına yönelik uygulamaları hayata geçirecek. Sıfır atık yönetim sisteminin etkin bir şekilde uygulanması için “Sıfır Atık Uygulama Yönergesi” hazırlanacak. Aynı zamanda, su verimliliği sağlayan teknolojik donanımların geliştirilmesi ve üretilmesi desteklenecek. Okul bahçelerinde agroekolojik uygulamaların hayata geçirilmesi ve çevresel farkındalık kampanyalarının yürütülmesi planlanıyor.
Sonuç olarak, Milli Eğitim Bakanlığı’nın “İklim Değişikliği Eylem Planı” çerçevesinde aldığı tedbirlerle okullarda sağlıklı bir çevre oluşturmayı ve öğrencilerin, öğretmenlerin ve diğer paydaşların sağlıklarını korumayı amaçladığı görülmektedir. Bu kapsamda yapılan düzenlemelerle sürdürülebilirlik ve çevre koruma odaklı eğitim politikalarının hayata geçirilmesi hedeflenmektedir.
Reklam & İşbirliği: [email protected]